U Mostaru je, u organizaciji Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta zajedno sa Njemačkim društvom za međunarodnu saradnju – GIZ, 23. i 24. novembra, organizirana radionica, na kojoj se prezentovao značaj i dosadašnji rezultati implementacije Akta o malom biznisu (Small Business Act - SBA for Europe) i budući način rada i prikupljanja podataka. Učestvovali su predstavnici Zavod za Statistiku FBiH, predstavnici kantona Federacije BiH i razvojnih agencija FBiH. Na radionici je učestvovao i predstavnik Federalnog zavoda za programiranje razvoja.
Prvog dana prisutne je pozdravio ministar Amir Zukić. O važnosti rada ove radionice i budućim aktivnostima govorila je ekpertica Ane Sindik ispred GIZ organizcije, inače specijalista iz R Hrvatske za Small Business Act - SBA for Europe. Aktivnosti prvog dana, uglavnom su bile fokusirane na očekivanja budućih aktvnosti radne grupe, o čemu je najviše govorila Ane Sindek.
Drugi dan rad je bio podjeljen u više grupa i izlaganje ekspertice Ane Sindek je, uglavnom, bilo usmjereno na OECD-ovu metodologiju prikupljanja podataka o malim i srednjim preduzećima.
Cilj radionice je bio da se predstavi deset osnovnih dimenzija SBA, a odnose se na poduzetničko učenje i žensko poduzetništvo, stečaj i druge prilika za mala i srednja poduzeća, na institucionalni i regulatorni okvir za izradu politika malih i srednjih poduzeća, na pitanja kakva je operativna sredina za mala i srednja poduzeća, usluge podrške za mala i srednja poduzeća i start-up, javne nabave, zatim na pristup financijama za mala i srednja poduzeća, norme i tehnički propisi, poduzetničke vještine, inovacijsku politiku za mala i srednja poduzeća, te na pitanja malih i srednjih poduzeća u zelenom gospodarstvu, kao i internacionalizaciji malih i srednjih poduzeća.
Deset dimenzija SBA standardno se analiziraju kroz više od 100 indikatora poduzetničkih politika, od kojih su neke od dimenzija i indikatora podijeljeni na poddimenzije i podindikatore. Kao rezutat izvještaja koji treba biti sveobuhvatan i prema već unaprijed zadanoj metodologji OECD-a procjenjuje se nivo poduzetničke klime i poduzetničkih politika koje određena država ima i trenutno provodi. Postoji pet nivoa koji reflektiraju stanje, a koji su posljedica dobivenog izvještaja i popunjenog upitnika, njih za svaku pojedinu državu definira evaluacijski odbor na nivou EU, a prema prikupljenim podacima i popunjenim upitnicima sa terena.
Ekspertica Sindek je navela važnost rada radne grupe u Federaciji BiH, obzirom da će podaci prikupljeni od radne grupe iz RS-a i Federacije BiH, biti dio izvještaja za BiH koji se radi i priprema za dokument Doing bussines – World bank. Posebno je istaknuto kako bi se budući rad radnih grupa trebao usmjeriti na aktivnosti koje su provedene u Makedoniji kad je u pitanju primjena metodologije OECD na procjenu poduzetničke klime i poduzetničkih politika.